תושבים בצבעון נגד חניון למירון: "זה שטח לחקלאות אורגנית"

    בנצי לייזרוביץ וארי וידר 2 Comment on תושבים בצבעון נגד חניון למירון: "זה שטח לחקלאות אורגנית"
    18:55
    22.05.24
    חדשות קול חי No Comments on נתניהו מזהיר מפני הכרה בפלסטינים: "תהיה מדינת טרור"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם הברדק במירון מתחיל ואין מי שלוקח אחריות? הגורמים האמונים על הילולת רשב"י במירון הודיעו כי אחד החניונים הגדולים שיוכשר השנה לחנייה יהיה חניון צבעון שיוכשר במיוחד בסמוך לקיבוץ צבעון, אלא שהכשרת החניון נעשית שלא על דעת ראשי קיבוץ צבעון שטוענים כי הקרקע חקלאית ושייכת לקיבוץ, ועל כן הם מתנגדים בתוקף להכשרת הקרקע כחניון עבור ההילולה.

    היום ערכו תושבי הקיבוץ הפגנה במתחם שאמור להיות מוכשר עוד השבוע לחניון עבור כלי רכב פרטיים שיגיעו להילולה.

    התושבים חסמו את הכניסה לכלי הרכב ההנדסיים שאמורים להכשיר את השטח לשמש כחניון בעוד ימים ספורים.

    גם ביום חמישי חסמו התושבים את הכניסה לשטח בכלי רכב, ושלושה מהם אף עוכבו לחקירה, אך ברשות המקומות הקדושים טוענים כי רשות מקרקעי ישראל אישרו להם להשתמש בקרקע.

    בינתיים אין מי שלוקח אחריות, כאשר המשטרה טוענת כי האחראים הם הרשות למקומות הקדושים, ואילו במשרד הדתות מפנים את הכדור למשטרה.

    בהודעה שהועברה בין תושבי צבעון אמש תחת הכותרת "נעצור בגופנו את העבודות", נאמר כי "הבוקר (החל משש וחצי לערך) צפויים להיכנס לשטח ירוק מול צבעון כלים כבדים במטרה לישר את השטח ולהכין חניון ענק לטובת הבאים לרשב"י".

    על פי אתר הקיבוץ – קיבוץ צבעון הוא קיבוץ מתחדש בעל צביון חילוני, שנמצא בגליל העליון בתוך יער אלונים (בין צפת למעלות, סמוך לקיבוץ סאסא). כיום יש בצבעון 50 חברי קיבוץ ועוד מספר נקלטים, ובעתיד הקרוב הקיבוץ יגדל בעוד 47 משפחות בעקבות הרחבתו.

    "באנו לצבעון לא בגלל הקרבה לגבול ולא בגלל קשיי פרנסה ומרחק ממרכז הארץ. רק הנוף המשכר כבש אותנו. עכשיו רוצים להשאיר לנו פצע פתוח בן 100 דונם מול הבית. זו המתנה שנותנת המדינה לתושבים שעוזבים את המרכז לטובת יישוב הצפון, הדבר שהכי קרוב לחלוציות מודל 2015… אם היינו רוצים חניון מול העיניים, היינו נשארים במרכז הארץ".

    התמונה הבאה פורסמה בדף הרשת החברתית של הקיבוץ עם הטקסט הבא:

    מה שאתם רואים בזה את השטח שמול קיבוץ צבעון, למרגלות הר מירון. את השטח הירוק הזה היינו אמורים לקבל ולהתחיל לעבד לחקלאות אורגנית – אבל מסתבר שהילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר קצת יותר חשובה. התוכנית החדשה והחפוזה היא להסב את השטח לחנייה עצומה שתשמש לאוטובוסים של באי ההילולה – ל-3 ימים בשנה בלבד!!!

    ממה שהבנו כבר בימים הקרובים אמורים להגיע כלים כבדים לפילוס השטח ופיזור מצעים שיוכלו לשמש כחנייה לרכבים גדולים. ברור לכולם מה יישאר מהשטח אחרי ההחרבה הצפויה.

    כביש צפון צפת



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הם לא צודקים שקר כתוב: ונשמרתם מאד לנפשותיכם וחובה שיהיה חניון לרכבים פרטים כי אסור שרכבים יסעו לפני האוטובוסים ואז יחנו באמצע הדרך ויגרם פקק של רכבת אוטובוסים !